BŁONNIK WITALNY

02:10


Błonnik witalny jest naturalnym suplementem diety. Usprawnia on pracę naszych jelit.. Dlaczego dbanie o jelita jest tak ważne? Pomijając kwestie naszego wyglądu, to właśnie jelita są odpowiedzialne za prawidłowe wchłanianie substancji odżywczych pokarmów. A co za tym idzie, prawidłowa praca jelit wpływa na nasze samopoczucie, stan skóry, włosów i paznokci, na naszą wagę, niedobory witamin i substancji odżywczych, na ogólne samopoczucie. Niezmiernie pomocny jest w walce z zaparciami.

Skład:
  • babka jajowata - po rozpuszczeniu jej w wodzie wydziela śluzy, które zmiękczają konsystencję treści pokarmowej w jelitach, zwiększa się jej objętość, co pomaga przy zaparciach. Nasiona wchłaniają nadmiar wody, co powoduje stałą konsystencję kału - wpływa to pozytywnie w przypadku biegunek. 
  • babka płesznik - jej nasiona zwierają substancje, które również pęczniejąc w jelitach działają przeczyszczająco. Zapobiega to zaparciom, poprawia trawienie oraz perystaltykę jelit.

Zastosowanie:
  • usprawnia pracę jelit i zwalcza zaparcia
  • wspomaga proces odchudzania: hamuje nadmierny apetyt pozostawiając uczucie sytości na długo
  • zapobiega efektowi jo - jo
  • usuwa toksyny z organizmu
  • poprawia koncentrację
  • polepsza samopoczucie
  • zmniejsza senność i apatię
  • obniża ciśnienie krwi
  • reguluje poziom cholesterolu
  • oczyszcza wątrobę
  • obniża ryzyko zachorowań na raka oraz chorobę wieńcową 

Dawkowanie:
Kupując błonnik witalny, producent na opakowaniu instruuje nas w jaki sposób go stosować. Zazwyczaj jest to stosowanie 2-3razy dziennie, poprzez zalanie 2 - 3 łyżeczek błonnika w 0,5l wody. Nie należy stosować go na noc. Należy również pamiętać o regularnym nawadnianiu organizmu oraz o zachowaniu odstępu czasowego między piciem błonnika, a przyjmowaniem leków, gdyż może zmniejszać ich skuteczność. 

Cena:
Niestety błonnik witalny nie należy do tanich suplementów diety. Przy regularnym stosowaniu należy liczyć się z kosztem ok 100 - 150 zł za duże opakowanie. 

Przeciwwskazania:
  • nadwrażliwość na jego składniki
  • niedrożność jelit i stany skurczowe
  • choroby przełyku i wpustu żołądka
  • silne bóle brzucha o nieznanej przyczynie
  • wymioty i nudności
  • krwanienia odbytu
  • ciężka do uregulowania cukrzyca 

Błonnik witalny w ciąży:
Nie ma przeciwwskazań do stosowania błonnika witalnego w ciąży!

Moje odczucia:
Już jakiś czas temu sięgnęłam po ten preparat. Początkowo dramat, nie byłam w stanie go wypić, śmierdział okropnie (zapach mogłabym porównać do gnijącego grzyba:P). Dlatego picie go 2 - 3 razy dziennie nie wchodziło w grę. Przyjmowałam go raz dziennie, pijąc dwie łyżeczki rozpuszczone w szklance wody. Wystarczyło! Napar zdziałał cuda. Moje problemy z zaparciami zmniejszyły się. Czy zauważyłam inne cudowne skutki? Niestety nie, gdyż przyjmowałam go zdecydowanie za krótko. Gdy dowiedziałam się, że jestem w ciąży odstawiłam picie błonnika, gdyż nie byłam pewna, czy jest on wskazany w moim stanie. Później najzwyczajniej o nim zapomniałam. Niestety, wiele kobiet ciężarnych boryka się z zaparciami, gdy problem ten dosięgnął i mnie przypomniałam sobie o tym cudownym specyfiku. Po konsultacji z lekarzem wróciłam do picia błonnika raz dziennie, gdy tylko dopada mnie ten wstydliwy problem, kolejny raz się nie zawiodłam. Nie stosuję go regularnie, gdyż nie odczuwam takiej potrzeby, jednak gdy problem się pojawia, błonnik witalny od razu go likwiduję. Tworząc ten wpis uświadamiam sobie, że muszę być bardziej konsekwentna, może moje problemu znikną na stała i błonnik pomoże mi w walce ze zbędnymi kilogramami, które zostaną po ciąży :) spróbować nie zaszkodzi! 

You Might Also Like

0 komentarze