A JA KOCHAM MOJĄ MAMĘ

14:38


Dziś Dzień Matki. Dzień tak niezwykły i tak ważny. Dzień, w którym mogę wyrazić wdzięczność osobie, która dała mi życie, dla mnie to również jedna z tych osób, które są całym moim życiem. Jako, że niebawem sama zostanę mamą, zostałam skłoniona do ogromnej refleksji na temat macierzyństwa. Siedzę zasypana stosem starych zdjęć i przeglądając kolejne fotografie utwierdzam się tylko w przekonaniu, że to mama odegrała w moim życiu najważniejszą rolę, to moja mama spowodowała, że jestem sobą, ukształtowała całą mnie, mój charakter i spojrzenie na świat. To ona jest dla mnie największą bohaterką i jestem w nią niesamowicie zapatrzona. To mój największy idol. Dlatego to właśnie dziś chciałabym wyrazić swoją wdzięczność mojej mamie. Za co chciałabym jej podziękować? Pytanie wydaje się łatwe, a odpowiedź banalna - za WSZYSTKO. Jednak czym jest "wszystko"?




"Ludzie to zawsze dzieci swoich matek. Bez matki nie ma poety, nie ma bohatera"
M.Gorki



Dziękuję Ci za to, że jestem! Takie to prozaiczne, takie to proste, ale przecież gdyby nie Ty, nie byłoby i mnie. Gdyby nie Twoja troska, gdy nosiłaś mnie pod swoim sercem, gdyby nie to, że dałaś się namówić na dziecko mając zaledwie 22 lata, mając przed sobą tyle planów i marzeń, gdyby nie Twoje ogromne matczyne serce i Twoja miłość nie byłoby mnie tutaj. Nie mogłabym przeżyć tylu wspaniałych chwil, nie miałabym tylu pięknych wspomnień. To dzięki Tobie mogę cieszyć się każdą chwilą, każdym dniem i każdym promieniem słońca. Dziękuję Ci, że zechciałaś porzucić swoje życie na rzecz życia mojego i uczyniłaś je wspaniałym.



"Dobra matka jest więcej warta niż stu nauczycieli" 

G. Herbert 



Dziękuję Ci za lekcję życia. Dziękuję, że nauczyłaś mnie, że każdy czyn niesie za sobą konsekwencje, które trzeba ponieść, choć wiele razy chciałaś mnie przed tym uchronić. Za to, że dzięki Tobie jestem tak ogarniętym człowiekiem w tym swoim nieogarnięciu. Za to, że gdyby nie Twoja wiara w moje możliwości nie dążyłabym dzielnie do celu i nie miałabym w sobie tej ogromnej ambicji, by żyć mocniej, lepiej i nie bać się chcieć więcej. Dziękuję Ci, że nauczyłaś mnie jak żyć i czasem ściągasz mnie z obłoków na ziemię, pokazując inną drogę, dzięki czemu nie kończę potłuczona z połamanymi skrzydłami. To Ty pokazałaś mi jak wiele możliwości stwarza świat, wystarczy tylko chcieć. To dzięki Tobie podróżuję, rozwijam się, buduję dom i nie boję się tego co przyniesie jutro, bo wiem, że cokolwiek by to nie było, dam radę, dam radę bo mam Ciebie!


"Matka nie musi wszystkiego rozumieć – wystarczy, żeby kochała i ochraniała. No i była dumna."
                                                                             P.Coelho



Dziękuję Ci, że jesteś zawsze kiedy Cię potrzebuję, że kochasz mnie bezwarunkowo i mimo popełnianych przeze mnie błędów nigdy mnie nie oceniasz. Dziękuję, że zawsze służysz mi dobrą radą, ciepłym uśmiechem, czy ramieniem w które mogę się wypłakać. Dziękuję, że jesteś pierwszą osobą, do której dzwonię gdy jest mi źle i od razu pojawia się światełko w tunelu. Mimo upływu lat wciąż jesteś powodem moich sukcesów, to również dla Ciebie staram się jak mogę, to chęć byś była ze mnie dumna napędza mnie do działania, duma rodzica jest najpiękniejszą zapłatą za każdy włożony wysiłek. Jesteś moim osobistym motywatorem - dziękuję! 


"Jest na świecie piękna istota, u której jesteśmy wiecznymi dłużnikami – matka." 
M. Ostrowski 



Zawsze będę Ci wdzięczna! Dziękuję za każdy akt dobroci i za Twoją ogromną cierpliwość, gdy nie byłam dzieckiem idealnym, gdy się buntowałam, a każdy dzień przynosił kolejne rozczarowania. Ks. Piotr Skarga napisał "Przeklęty, kto zasmuca matkę swoją!", powinnam być po tysiąckroć przeklęta. Przepraszam Cię za każdą łzę, troskę i zawód jaki przeze mnie przeszłaś, mimo to nigdy się ode mnie nie odwróciłaś i jesteś przy mnie każdego dnia. Nie wiem jak mogę Ci się za to odwdzięczyć. Życia mi zabraknie, by dziękować za Twoją miłość i przyjaźń. Dziękuję Ci za wszystko, za każdy ogromny przejaw matczynego serca, za każdy drobiazg i, wydawałoby się, nic nieznaczący gest. Jestem Twoim dłużnikiem. 


"Bóg nie może być wszędzie, dlatego wynalazł matkę."
                                                                   M. Arnold 



Jak dobrze, że Cię mam! Jesteś moją najlepszą przyjaciółką. Kiedyś nieświadoma tego pozwalałam Ci całować moje poobijane kolana, przytulać do snu, czy pozwalałam Ci słuchać tego co wydarzyło się danego dnia w szkole, nie zdając sobie sprawy, że na tym przyjaźń polega, na tych drobnostkach. Z upływem lat mogłam dzielić się z Tobą kolejnymi sekretami. Byłaś i jesteś moim powiernikiem, Dziękuję Ci, że zawsze mnie strzeżesz i chronisz, że zawsze mogę na Ciebie liczyć. Dziękuję Ci, że przy Tobie mogę zawsze czuć się bezpiecznie. Jesteś moim Aniołem Stróżem, dziś już o tym wiem. 




Piszę te kilka słów analizując nasze relacje, delikatnie głaszczę się po brzuchu co jakiś odpływając myślami w przyszłość. Już niedługo będę mamą, stanę przed największym życiowym zadaniem i momentami ogarnia mnie trwoga, która ustępuje miejsca ogromnej radości, że będę miała najwspanialszą mamę świata, do której będę mogła biec po rady. I tak też stało się moją misją życia, by moje dziecko spojrzało na mnie kiedyś tak, ja dziś ja patrzę na moją mamę, jak na najlepszego przyjaciela.


Mamuś! KOCHAM CIĘ!





You Might Also Like

0 komentarze