7 SHOPPINGOWYCH NAWYKÓW

05:22

Zastanawiałyście się kiedy dlaczego wydajemy tak wiele na zakupy skoro mamy to wszystko tak dobrze poukładane? Czekamy na przeceny, na nieziemskie okazje, obserwujemy strony, nastawiamy alerty. Jednak po zakupowych szaleństwach wciąż nie wiemy gdzie podziały się nasze pieniądze? 

OTO 7 SHOPPINGOWYCH NAWYKÓW, KTÓRE PROWADZĄ DO USZCZUPLENIA NASZEGO PORTFELA! 
#1: Shopping na zabicie nudy





Zamierzam was zaskoczyć, ale 61% tych, którzy robią zakupy bez konkretnego celu lub listy dokonuje dodatkowego zakupu jednej rzeczy na trzy. Upewnij się, że Twoje zakupowe wojaże mają konkretną misję i cokolwiek by się nie działo nie kupuj ciuchów na okazję, na którą jeszcze Cię nie zaproszono!

#2: Spontaniczne zakupy

  
Jesteś pomiędzy 18 a 33 rokiem życia? Przykro mi, ale statystycznie, to właśnie kobiety w tym przedziale wiekowym mają największy problem by oprzeć się impulsywnym, niezapowiedzianym zakupom. W rezultacie, 52% młodych ludzi XXI wieku skłania się ku spontanicznym zakupom bardziej niż jakiekolwiek inne pokolenie, o kobietach już nie wspomnę. I co my biedne mamy począć? Przede wszystkim podjąć szybką autoafirmację I skupić się na podstawowych wartościach w życiu, które pomogą nam walczyć z impulsem.

#3: Oszołomienie darmową wysyłką

Następnym razem gdy zobaczysz ogromną informację o darmowej wysyłce przypomnij sobie o tym, że udowodniono, iż klienci są czterokrotnie bardziej chętni by dokonać zakupu jeśli przedmiot kosztuje 20zł i ma darmową dostawę, niż w momencie gdy ten sam towar kosztuje 10zł, a koszt wysyłki to kolejne 10zł. W celu zwalczenia tego zjawiska, spróbuj oddzielić plusy darmowej wysyłki od ostatecznej decyzji o tym, czy coś warte jest zakupu. 


#4: Kupowanie bardzo podobnych przedmiotów do tych, które już mamy 

Udowodniono, ze klienci są tworami nawyków. Gdy już znajdziemy idealny ciuch czy gadżet, który spełnia nasze oczekiwania, mamy tendencję do kupowania kolejnych, identycznych produktów, nawet gdy stare są w dobrym stanie. Zwalcz ten nałóg przez ustawienie się przed własną szafą I zadanie sobie pytania: “Czy serio, kolejny pasiasty top jest mi niezbędny? “


#5: Kupowanie dwóch identycznych rzeczy by dostać “ dwie w cenie jednej!”


Zazwyczaj sprzedawcy podnoszą oryginalną cenę produktu by tego typu OKAZJE były dla nich bardziej zyskowne. Bądź również świadoma złudności słów DARMOWA, ZA ZERO, FREE gdyż i tak WCIĄŻ WYDAJESZ!

#6: Kupię! Przecież jest promocja! 

  

Wyprzedaże są niezwykle silnym bodźcem psychologicznym, dlatego też niektórzy sprzedawcy zostają oskarżani o sztuczne podbijanie cen, by wyprzedaż stała się bardziej ekscytująca. Zadaj sobie pytanie: Czy gdyby nie przecena to czy kupiłabym to?


#7: Złapanie się na “OGRANICZONA ILOŚĆ” czy “LIMITOWANA EDYCJA“

Promocje, które opierają się na tych sloganach mają na celu podejść klienta psychologicznie, tak aby miał wrażenie, że dokonuje zakupu czegoś niepowtarzalnego. Okazje, które ograniczają ilość towaru jaką konsument może nabyć sprawiają, że niedoszli nabywcy wierzą, że towar jest unikatowy lub bardzo rozchwytywany, więc powinni go kupić.

You Might Also Like

0 komentarze